Vikt

Vägde Lyra igår på Loobo. Nu väger hon 8,7kg =) Lillan blir bara tjockare och tjockare, hahah Imorse har vi tränat lite på ligg igen. Idag gick det så mycket bättre! Hon har även fått bekanta sig med några aktivitets leksaker. Först ut var den blå konen. Gisses vad roligt det var se henne leka med den =) Samtidigt som hon var lite osäker för den visste hon ju att den innehöll godis så det blev lite skällande på den. Men hon fick ut godisar och tyckte den var jätte skoj.

Sen testade vi Twistern och det var inte så stora problem för henne att lista ut vad hon skulle göra för att få godiset.
Igår måste vara rekordet på hur länge hon vart vaken, från 18 till 21.30 =) Å då sov hon hårt sen, skönt för oss =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Himla fin blogg, min klasskompis Linda Eriksson tipsade mej om den då jag själv just hämtat en 9v vit herdetjej. Hur är Lyra mot människor? Jag är lite bekymrad över att våran Tifa är VÄLDIGT reserverad och flyr från främmand människor även om dom inte ens bryr sej i henne. Ska bli kul att följa Lyras uppväxt!

2009-10-15 @ 12:55:51
Postat av: Milla

Hej Malin Kul att

du titta förbi =) Lyra är lite reserverad mot människor men inte så att hon flyr. Jag brukar gå runt kring stormarknader och be folk ge henne en korvbit så att hon inser att människor är ju bra, för de har ju korv =) De behöver inte klappa henne, bara ge en bit och sen går vi nästa. Testa det!! Å beröm så fort tar kontakt. Hälsa Linda! Å berätta gärna mer om din hund!

2009-10-15 @ 13:34:10
Postat av: Malin

det var ett himla bra tips, såg att du hade skrivit om det tidigare också och jag ska definitivt pröva på! jag har själv också gjort en liten blogg i lilla fjantens ära haha: http://slaske.blogspot.com/

2009-10-15 @ 19:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0