Idag

Jo kursen var jag tvungen att sluta pga min sjukdom men det kommer fler tillfällen.
Idag tänkte jag träna lite koncentration och lite fot... Gick sådär... Efter ett antal försök fick jag henne att gå vid min sida utan starthopp och att hon hade kontakt med mig.

Längtar tills all snö är borta så att man kan börja lägga spår. Tror nämligen att Lyra kommer att passa utmärkt som spårhund =) Viltspåret skall vi oxå testa men jag tror jag måste gå en kurs då för jag kan inget om viltspår. Tänkte även testa lite agility för Lyra är en studsboll och jag tror att hon skulle tycka att agility är skoj.

Dessutom är det är hemma som om att vi har 2 unghundar... Lyra och Toivo är som 2 småbarn, om båda har en strumpa så ska de ändå ha den andras, den kan ju vara roligare. =) Min mamma undrade om inte Toivo var för gammal för sånt nu ( 8år ) men tydligen inte, hahahha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0