Arg som ett Bi !!

Nu kom jag just in med Lyra. Vi har bara vart ute på vår gård och tränat inkallning. Hade lina på :P
Jo det gick fint men så tyckte Lyra att, Nej du, inte vill väl jag komma och så sprang hon glatt vidare. Jaha tyckte jag, klara dig själv då!

Sen när hon just hade fattat vinken att jag skulle inte försöka locka på henne och att hon ville ju vara med mig så hände det en sak. En hund kom lös i full fart mot oss! Jag gick arg mot denna hund och sa att han var inte välkommen fram till Lyra. Han brydde sig inte. Han var snäll ( fet unghunds labbe ) men det spelar ju lixom ingen roll. Jag måste ju dessutom visa för Lyra att här är det jag som tar kommandot! Well, han som (inte) äger hunden (han har "hunddagis") kom fram och försökte ta hunden, gick väl sådär... Han fick fast hunden och det som gör mig mest arg är att han bad inte ens om ursäkt!
Hade det vart jag hade jag 1: Skämms något grymt, 2: Bett om ursäkt 1000 ggr och 3: Sagt till "min" hund att sådär jag gör man "icket"!

Så gick träningen bra? Nej, grymt misslyckad i och med detta.

Kommentarer
Postat av: annelie

lät nästan som att de var ludde som besökt er :]



tusen tusen tusen tack för att du startade ett litet hunddagis idag och för att jag får låna ditt bälte :)



ska ut och springa imorgon och kolla om de är enklare :) kram!

2010-03-17 @ 20:09:08
URL: http://glasklart.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0