Oj oj

Vilken självständig liten dam jag har =) Blev ju som sagt inkallnings träning på kursen idag. Berättade för Hanna hur Lyra brukar göra och Lyra visade även för alla på kursen hur hon gör =)

Fick jätte bra tips på hur jag ska träna henne. Eftersom att Lyra är så självständig och ganska hård så är det jag som ska sluta fjäska för henne och ta och sätta ned foten lite. Ska bli väldans intressant att sehur mycket vi kan prestera innan nästa träff. 
Än fast Lyra är självständig och hård så är hon otroligt lyhörd och lätt lärd och känslig för kroppsspråk. Saker som jag kan utnyttja i vår träning.

Det var riktigt kul och givande idag på kursen och vilken tur att vi har sån duktig instruktör som tar sig tid för alla deltagarna och som ser problemen och kommer med lösningar. Å som berättar för hela gruppen om de olika hundarna så att vi kan se hur olika alla är och att alla förstår att hunden är en individ och att alla metoder funkar inte på alla hundar.

Jag kommer att fortsätta att gå kurs hos Hanna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0