Inkallning/ Nej!

Jag och Sandra träffades på klubben idag för träning med Lyra. Vi körde inkallning/ Nej träning.



Så Sandra stod och höll i Lyra och jag ropade. När Lyra sprang kastade Sandra bollen och tanken var ju att Lyra skulle fortsätta till mig =) Vilken tur att jag hade lina på henne så att jag kunde stoppa henne innan hon hann fram till bollen. Efter ett par gånger så behövde jag inte stoppa henne med hjälp av lina och ord utan det räckte med Nej! Vi fick även till ett rikigt bra sista " komihågsåduktigduvarpass " =) Då fick Lyra belöningen att springa till bollen efter att hon kommit till mig.

Efter det passet gick vi lite på gungbrädan, utan problem och vi testade även på den lägre stegen som de har. I början var det lite svårt men shit vad snabbt hon fattade att det var långt mellan stegen och att hon har baktassar hon måste hålla reda på =) Mycket duktigt hund idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0