Tugg tugg!!

Men attans vad hon tuggar på dessa spårpinnar!! Nu behöver jag tips på hur jag ska få henne att INTE tugga!

Linda, hjälp mig ;)

Kan tillägga att jag använder mig av klickern och självklart klickar jag inte när hon tuggar. Först väntade jag för att se om slutade tugga efter 1:a tuggan, men icket... Så då plockade jag helt enkelt av henne pinnen. Jag fick väl in typ 3 klick då hon tog pinnen på en gång och inte tuggade men hon tuggade inte för att hon fick syn på människor och glömde väl helt enkelt av att tugga. Pga av det, så tror jag inte att hon kopplade ihop inte tugga=klick och godis...

Kommentarer
Postat av: Linda

Linda jag? :) Kör plock-upp-övningar! Ta bort fokus från att pinnar är kul till att det är kul att ge dig dom! Sätt pinnen på golvet och klicka först att hon bara tar den (antar att du inte behöver börja redan från att dutta utan kan klicka ett gripande?) och öka tills hon vill sätta den i handen på dig.. det har funkat för mig på tugghundar :) Farligt att göra apporter roliga för då är det lätt att det blir roligare att äga dom så att det blir tugg av konflikt för att hunden egentligen inte vill lämna bort den, eller så är det bara kul att tugga ;) Så lek inte med apporterna, det är bara nåt som leder till belöning med något annat!

2011-11-04 @ 21:16:19
URL: http://andrabullar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0