Blåsigt spår

Idag så spårade jag och Sandra på en äng. Det var första gången för Lyra och det blåste ganska rejält oxå. Inte det bästa förhållanden för en orutinerad spårhund men vad bra hon var!!

Spåret började i en skogsdunge, över ett litet dike och sen ut på ängen. Början gick fint och hon hittade första korvhögen. Sen började det att blåsa mer och då tappade hon bort sig lite och fick ju självklart en hög näsa. Men hon sänkte den lite och fann sista korvhögen.  Jag är mer än nöjd.

Det jag är mest nöjd med är hennes vilja. Den blir bara högre och högre efter varje gång vi har spårat! Bland de första gångerna som jag och Sandra spårade med henne så gick hon ju knappt fram ;) Nu är det mkt högre fart och mer glädje hos henne. Det är så roligt att se =)

Sen är jag även sämst på att komma ihåg att ta med kameran.





( Bild från förra sommaren )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0